Blogi

Kuidas edukalt turundada üritust?

Konverentsi või muu ürituse toimumiskoht on valitud, kuupäevad on paika pandud ning nüüd on aega asuda mõtlema, kuidas saada oma üritusele võimalikult palju osalejaid. Kuigi üritused erinevad nii oma eesmärkide, osalejate kui eelarvete poolest, on siiski palju ühistegureid, mida turundustaktikas ära kasutada. Oleme siia kokku kogunud parimad nipid, millele tähelepanu pöörata ürituse turundamisel.

Tunne oma klienti

Kõigepealt on tähtis  paika panna ürituse sihtrühm ning peamised turunduseesmärgid – kas võimalikult suur kuulajaskond või piletimüük või veel midagi?  Kindlalt määratletud sihtrühm on üliolulise tähtsusega – selle järgi saab valida, milliseid turunduskanaleid kasutada. Seejärel tuleb otsustada turunduse eelarve ning millised on parimad kanalid oma sihtrühmani jõudmiseks. Väga hea nipp on mõelda ise soovitud sihtrühma esindaja perspektiivist– kustkaudu ise infot otsiksite / sooviksite antud ürituse kohta. Kohe alguses tasuks määrata ka mõõdikud, et saada infot kas antud turunduskanali kasutamine on efektiivne ja viib soovitud tulemuseni või on vaja turundustegevusi muuta.

Koduleht

Koduleht loob esmamulje teie üritusest ning võib olla otsustavaks teguriks, kas üritusele tuleb osalejaid või mitte. See on esimene koht, kus inimesed saavad ürituse kohta infot ning otsustavad sekunditega, kas nad soovivad kodulehele jääda ja lisainfot otsida. Kodulehe tegemisel pöörake kindlasti tähelepanu nendele teguritele:

  • Tugev bränding ja disain – koduleht peab olema hästi disainitud, stiilne, kutsuva visuaaliga ning kõige olulisem – näitama üles usaldusväärsust. Teie kodulehe külastajad peavad tundma, et nad panevad kirja ennast üritusele, millesse neil on usku.
  • Põhiasjad – kuigi see võib kõlada triviaalsena, kontrollige üle, et kõik põhiasjad on lihtsalt leitavad – toimumiskuupäevad, toimumiskoht, programm, esinejad, korraldajate kontaktid, juhised, kuidas toimumiskohta jõuda, registreerimiskuupäevad.
  • Responsiivne disain – mobiilisõbralik koduleht ei ole enam lihtsalt soovitus, vaid on eeltingimuseks. Jälgi kindlasti, et koduleht on hõlpsasti loetav nii laua-, süle-, kui tahvelarvuti ning ka mobiiltelefoni ekraanil.
  • Lisa oma sotsiaalmeediakanalite nupud – lihtne võimalus garanteerimaks, et huvilised saavad pidevalt ajakohast infot
  • Kui teie üritus eeldab registreerimist või piletimüüki, planeerige kindlasti juba algselt sisse vastav funktsionaalsus
  • „Kutse tegevusele“ ehk Call To Action – nupp– kui teie kodulehe eesmärgiks on registreerumine või piletimüük, on ¨Kutse tegevusele¨ nupp on üks kõige olulisemaid funktsioone
    • ¨Kutse tegevusele¨ nupp peab olema silmatorkav – Valige õige värv, ümbritsege tühja ruumiga, asukoht pigem lehe ülaosas
    • Sõnastage nupp vastupandamatult ¨tegevusele kutsuvana¨ – eesmärk on ärgitada kliente kohe tegutsema nii et kirjutage oma tekst nii ahvatlevalt, et sinna lausa peab kohe klõpsama. Kasutage aktiivseid tegusõnu, olge konkreetsed, Nt „Registreeru seminarile täna“  on kutsuvam kui lihtsalt „Vajuta siia
    • Looge mulje nagu tegu on kiireloomulise, piiratud ajaga pakkumisega, lisades ¨Kohe¨  – tavaliselt see suurendab klikkimist ja tulemust
  • Üritus peab olema kergesti leitav – otsingumootoritele optimeerimine on oluline, et kliendid teie kodulehele jõuaks
  • Blogid ja videod – kodulehele pidevalt värske sisu lisamine aitab parandada kodulehe nähtavust otsingumootorites ning teeb ka sihtgrupile ürituse huvitavamaks.

Email- turunduse strateegia

E-mailide kasutamine on üks turunduskampaania kõige efektiivsemaid võimalusi , et saada üritusele rohkem osalejaid. Emaili turundusplaani tehes pöörake tähelepanu järgmistele teguritele:

  • Pakkuge väärtust – Et emaile loetaks, peab kiri olema sisukas ja äratama huvi – nt andke infot olulistest kuupäevadest, soodsamatest registreerimishindadest, jagage praktilisi näpunäiteid, huvitavat infot esinejate kohta
  • Andke emailidega teada olulisest: nt millal algab- lõpeb varasem / soodsam registreerumine (nö „early bird“ registration; kui programmi on lisatud uusi esinejaid või muidu põnevaid programmiosi
  • Parema tulemuse annab, kui segmenteerite sihtrühmad (nt, kes on varasemalt samal konverentsil / sarnasel üritusel osalenud versus uued võimalikud sarnaste huvidega osalejad ) ja loote erinevat sisu erinevatele sihtrühmadele
  • Kenasti kujundatud kiri toob rohkem tulemust
  • Lisage silmatorkav „Kutse tegevusele“ nupp
  • Listide loomisel arvestage, et tegevus peab olema kooskõlas andmekaitseseadustega ja internetiühiskonna hea tavaga. Ärge unusta lisada „Eemalda /unsubscribe“ nuppu, et listist lahkumine võimalikult lihtne oleks

Sotsiaalmeediaturundus

Sotsiaalmeedia on üks parimatest vahenditest, et et suurendada tähelepanu oma üritusele ja kasvatada kodulehe liiklust – mis loodetavasti toob kaasa ka suurema osalejaskonna teie üritusel.

  • Otsustage, mis on sotsiaalmeediaturunduse eesmärgid (nt registreerunute arv, uudiskirja tellijate arv, piletiostnute arv) ja millised sotsiaalmeediakanalid on sinu sihtgrupile kõige relevantsemad. Ärge raiska aega platvormile, mida teie sihtgrupp ei kasuta
  • Looge selged, hea visuaaliga, huvitavad ürituse lehed
  • Pakkuge teemakohast infot, kuid tasub meeles pidada, et üks pilt räägib rohkem kui sada sõna – kellelegi ei meeldi sotsiaalmeedias pikad tekstid
  • Andke teada olulisest: registreerumistähtajad, uued esinejad, mitu päeva on jäänud jne
  • Looge üritusele unikaalne teemaviide ehk hashtag (lühike, lööv, hästi meeldejääv).  Kasutage teemaviidet ise kogu turunduses (kodulehel, digiturunduses, emailides)
  • Tehke sisu lihtsalt jagatavaks
  • Reklaamige esinejaid, tooge esile midagi põnevat – kõlavat, millest nad räägivad – on loota, et esinejad jagavad seda infot ka oma sotsiaalmeediakanalite kaudu
  • Postitage julgelt infot tähtaegadest – millal lõpeb varasem registreerumine jne
  • Auhinnamäng on üheks heaks võimaluseks, kuidas suurendada sisu jagamist
  • Looge üritusele Facebook Event lehekülg
  • „Pildid kulisside tagant“ mõjuvad alati – jaggea huvitavaid pilte ürituseks valmistumisest, nt vahvalt kujundatud käepaelu, saalide dekoratsioonide ülesseadmist, tiimi kohalesaabumist jne
  • Ürituse ajal jagage osalejate positiivseid arvamusi – kommentaare
  • Videomaterjali kasutamine – kui seda üritust on korraldatud ka varem, jagage videomeenutusi eelmistest kordadest ning lisa „Kutse tegevusele“ nupp
  • Kui ürituse eesmärk on jõuda laiema sihtgrupini, kasutage otseülekannet (live streaming)
  • Olge sisuloomes järjepidev – jagage pidevalt värsket teavet

Blogipostitused

Blogipostitused on heaks võimaluseks, et jagada oma ürituse kohta infot huvitavas võtmes, nt intervjuud esinejatega,  programmi tutvustamine, sponsorite esiletoomine. Blogipostitused on heaks abimeheks ka sotsiaalmeedia sisuloomes, neid on hea jagada sotsiaalmeedia kaudu.  Paluge  esinejaid kirjutama omapoolseid blogipostitusi, jagage neid postitusi sotsiaalmeedia vahendusel.

Head pealehakkamist! Ärge unustage, et ürituse korraldamisel ja turundamisel on ikka abiks  ka meie ürituskorraldusfirmad, võtke julgelt ühendust!

Riine Tiigi

Turundusjuht